ABOUT LINKS TAG
introduction

-Sebuah badan akademik ter-aktif di sebuah sekolah , Maktab Mahmud Alor Setar.

-Dikelolakan oleh beberapa orang guru yang diketuai oleh Pn. Faridah Akma Binti Wahid

perginya se0rang perindu syahid =) // Friday, November 2, 2012
11:26:00 PM

memoir Asy-Syahid DR. ABDULLAH AZZAM
anak Palestin, jihad di Afghan, syahid di Pakistan

dahulu,beberapa kali percubaan dilakukan oleh pihak yang tidak dikenali untuk membunuh syeikh Abdullah Azzam ketika di Afghanistan dan di Pakistan. Namun Allah menyelamatkan beliau. Pernah di suatu ketika, mimbar masjid tempat beliau dijangka akan berkhutbah meletup hanya beberapa minit sebelum khutbah. melihatkan percubaan demi percubaan tu, murid-murid Syeikh mencadangkan supaya beliau dipakaikan baju kalis peluru. APA JAWAB MUJAHID INI???

"AKU TIDAK PERLUKAN BAJU KALIS PELURU.
KERANA ALLAH BERFIRMAN (MAKSUDNYA), "KATAKANLAH (WAHAI MUHAMMAD) SESENGGUHNYA MATI YANG KAMU LARI DARIPADANYA PASTI AKAN MENEMUIMU."
AKU TIDAK AKAN MENINGGALKAN BUMI JIHAD MELAINKAN 3 KEADAAN :
1) SAMA ADA AKU DIBUNUH DI PESHAWAR
2) ATAU AKU DIBUNUH DI AFGHANISTAN
3) ATAU AKU DIHALAU KELUAR SECARA PAKSA DI PAKISTAN
KE PINTU SYURGA..
pagi jumaat 24 November 1989,anaknya Huzaifah melihat ada kelainan pada tindak-tanduk dua adik-beradiknya Muhammad dan Ibrahim. di sudut yang lain bapa mereka, Dr. Abdullah Azzam sedag tekun menyiapkan teks kenyataan perjanjian damai yang dihasilkannya pada malam itu untuk diumumkan ketika khutbah Jumaat nanti. setelah selesai menulis,Abdullah mengajak anak-anaknya ke masjid.
oleh kerana Huzaifah belum bersedia, maka Abdullah bergerak terlebih dahulu bersama Muhammad adan Ibrahim dengan menaiki sebuah kereta. selepas lebih kurang 5 minit, terdengar letupan yang sangat kuat dan dahsyat. Ummu Muhammad yang sedang memasak ketika itu keluar dengan tenang dan berkata kepada Huzaifah, " pergilah lihat bapamu". Dia yakin, letupan itu adalah panggilan syahid buat suaminya. sudah sekian lama dia menanti saat Allah menganugerahkan suaminya dengan gelaran SYAHID....
apabila Huzaifah tiba di tempat kejadian, kelihatan kereta bapanya terpisah kepada 3 bahagian akibat letusan 20kg TNT. Jenazah Muhammad tercampak 100 meter dari kereta, dan Ibrahim pula pada jarak 60 meter. sedangkan jenazah bapa mereka Asy-Syahid Dr. Abdullah Azzam sedang tersenyum di tepi kereta dihiasi dengan sedikit luka-luka ringan.....
semoga Allah SWT menerima beliau sebagai syuhada' dan menganugerahinya tempat tertinggi di syurga. amin..
FROM: JUNDI RESOURCES
subhanallah!! lihatlah betapa rindunya ulama' ini terhadap syahid,betapa tenang dan redho isterinya melepaskan suami yang tercinta tanpa ada sedikit keluhan mahupun ratapan... bagaimana dengan kita?? renung-renungkan dan moga ianya membantu dalam kita koreksi iman.
TAKBIR!!!
ALLAHUAKBAR!